جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 17 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۵:۲۶:۵۳

پیش بینی افت تولید نفت اندونزی در بودجه ٢٠١٧

باشگاه خبری فراساحل: دولت اندونزی پیش بینی کرد تولید نفت این کشور در سال ٢٠١٧ کاهش می‌یابد. به گزارش خبرگزاری رویترز از جاکارتا، بر اساس لایحه بودجه ٢٠١٧ اندونزی که جوکو ویدودو، رئیس جمهوری این کشور روز سه شنبه (٢٦ مرداد ماه) تحویل مجلس این کشور داد، تولید نفت این کشور آسیایی عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک)، ٧٨٠ هزار بشکه در روز پیش بینی شده است. این میزان در بودجه سال مالی جاری (٢٠١٦)، ٨٢٠ هزار بشکه در روز و در بودجه سال پیش (٢٠١٥)، ٧٧٨ هزار بشکه در روز در نظر گرفته شده بود.


همچنین قیمت فروش هر بشکه نفت اندونزی در این لایحه بودجه ٢٠١٧ میلادی، ٤٥ دلار پیش بینی شده است که نسبت به سال جاری پنج دلار در هر بشکه افزایش نشان می‌دهد. قیمت هر بشکه نفت در بودجه سال گذشته (٢٠١٥) اندونزی، ٤٩ دلار و دو سنت پیش بینی شده بود. همچنین بر اساس لایحه پیشنهادی بودجه به مجلس اندونزی، تولید گاز این کشور در سال آینده به یک میلیون و١٥٠ هزار بشکه معادل نفت در روز خواهد رسید که نسبت به میزان سال جاري میلادی که یک میلیون و ١١٥ هزار بشکه معادل نفت بود افزایش و نسبت به یک میلیون و ١٩٥ هزار بشکه معادل نفت تولید گاز این کشور در سال گذشته، کاهش نشان می دهد.


کسری بودجه پیشنهادی سال مالی ٢٠١٧ میلادی اندونزی، ٣٣٢ تریلیون و ٨٠٠ میلیارد روپیه اندونزی یعنی ٢,٤١ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور و رشد اقتصادی ٥.٣ درصدی پیش بینی شده است. بر اساس قوانین اندونزی، میزان کسری بودجه سالانه نباید از سه درصد تولید ناخالص داخلی، تجاوز کند. ویدودو در سخنرانی خود در هنگام ارایه پیش نویس بودجه به پارلمان گفت که از مجموع هزینه ١٥٨ میلیارد و ٥٠ میلیون دلاری پیش بینی شده برای سال ٢٠١٧، بودجه طرح‌های زیرساختی، افزایش خواهد یافت. تولید روزانه کنونی نفت اندونزی حدود ٨١٧ هزار بشکه نفت است و به واردات همین میزان نفت برای تامین مصرف داخلی نیاز دارد.


تولید روزانه نفت این کشور در سال ٢٠١٠ حدود ٩٤٢ هزار بشکه بود و پیش بینی تولید روزانه امسال (٢٠١٦)، ٨٢٠ هزار بشکه بوده که تا سال ٢٠٢٠ به ٥٥٠ هزار بشکه در روز کاهش خواهد یافت. براساس پیش بینی‌ها، روند کاهشی تولید نفت اندونزی در پنج سال آتی ادامه خواهد یافت، مگر اینکه این کشور سرمایه‌گذاری‌های عظیمی در این صنعت بکند. در حالی که مصرف روزانه داخلی سوخت در اندونزی اکنون به یک میلیون و ٦٠٠ هزار بشکه در روز رسیده است، شرکت دولتی نفت این کشور (پرتامینا) تنها توان پالایش روزانه ٣٠٠ هزار بشکه نفت را دارد. این کشور اعلام کرده است که قصد دارد با مشارکت ایران، پالایشگاه بسازد.


همچنین رئیس جمهوری اندونزی، روز دوشنبه (٢٥ مرداد ماه) در پی انتشار گزارش‌هایی درباره تابعیت دوگانه اندونزیایی - آمریکایی آرنچاندرا تاهار، وزیر انرژی و معدن این کشور، وی را برکنار و لوهوت پاندجایتان، وزیر هماهنگی امور دریانوردی، را با حفظ سمت، به صورت موقت به جای وی، منصوب کرد. ویدودو ٦ مرداد ماه در جریان دومین ترمیم کابینه در دو سال گذشته برای افزایش کارآیی بخش اقتصادی در مقابله با بحران جهانی، ٩ وزیر جدید از جمله تاهار را وارد هیات دولت خود کرد.


وی جانشین سودیرمان سعید شد که در دوره وزارت خود، اندونزی را بار دیگر به عضویت سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) بازگرداند. رینی سوئمارنو، وزیر شرکت‌های دولتی اندونزی، روز جمعه (٢٢ مرداد ماه) گفت که ویدودو، طرح‌های تاسیس شرکت های هولدینگ دولتی در بخش‌های نفت، معدن، خدمات مالی و مواد غذایی را تصویب کرده است. به گفته سوئمارنو، پی تی پرتامنیا، شرکت هولدینگ در بخش نفت و گاز خواهد شد و شرکت توزیع گاز پی تی پروساهان گاز نگاران، زیر مجموعه آن خواهد بود.



  کد خبر : 2169
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :